Začali ste podnikať a potrebujete pre svoju prezentáciu novú webstránku, alebo vám stačia sociálne siete? Pozrime sa na pár základných otázok a odpovedí, ktoré potrebujete vedieť.

Začiatok podnikania je spojený s množstvom otázok, ktoré by ste si mali ujasniť, alebo by ste ich už mali mať prinajmenšom aspoň nejako uchopené. Jednou z otázok je aj to, či je v dnešnej dobe potrebné mať webové stránky, alebo si dokážete vystačiť s aktuálne dostupnými sociálnymi sieťami ako je Facebook či Instagram.

Dôležité rozhodnutie, ale...

Ak sa zamyslíte nad tým, čo je predmetom vášho podnikania, tak si budete vedieť rozhodnúť aj to, či potrebujete webové stránky, alebo nie. Ak je predmetom vášho podnikania napríklad úprava obočia, je asi zbytočné, aby ste riešili webstránku s galériou, keď vám vie v tomto smere asi lepšie poslúžiť Instagram, kde dokážete mať priamy kontakt s potenciálnou klientelou. Ak si však vezmete, že by bolo vaším podnikaním sprostredkovanie nejakých služieb, ako napríklad ponuka realít, alebo nejaký predaj, potom by bolo asi vhodnejšie sa spoľahnúť na vlastný web, kde máte nad obsahom úplnú kontrolu.

Samozrejme, viete využiť napríklad "marketplace" na Facebooku, avšak v poslednej dobe by ste asi skôr mali viac reakcií od robotov a podvodníkov, ako od reálneho záujemcu, však? Je teda lepšie mať svoj vlastný e-shop, prípadne iný web, ktorý bude slúžiť vášmu podnikaniu.

Značka či google?

Predstavte si, že by ste chceli komunikovať s firmou, ale jej mail je vo formáte názov@yahoo.com, prípadne @gmail.com či čokoľvek iné. Pôsobí to na vás profesionálne? Alebo je pre vás profesionálnejšie, ak viete vystupovať pod adresou meno.priezvisko@nazofirmy.sk? Tiež si myslíte, že druhá možnosť je predsa len lepšia? Potom sme na rovnakej vlne, pretože presne to je to, čo vás bude vždy odlišovať od firiem, ktoré túto možnost jednoducho podceňujú.

V dnešnej dobe, kedy je dostupnosť domén veľmi veľká, je to fakt len otázkou pár eur, ktoré vás toto rozhodnutie bude stáť. V každom prípade, treba si uvedomiť, že je to investícia, ktorú raz budete tak či tak zvažovať a čím skôr ju spravíte, tým lepšie pre vás, pretože si spravíte meno hneď od začiatku podnikania.

Statická či dynamická stránka?

Ako dalšia otázka, ktorú by ste si mali rozmyslieť na začiatku je, ako často sa bude obsah vašich stránok meniť. Podľa toho bude potrebné určiť, či stačí nejaká statická stránka, teda nejaká, kde sa obsah zmení raz za čas, alebo skôr dynamická, kedy sa obsah mení pravideľne.

Napríklad, ak ponúkate stále tie isté služby a mení sa maximálne vaše portfólio, potom je väčšina vášho obsahu skôr statická. Ak však píšete nejaký denníček, tiež známy ako blog, potom budete skôr chcieť dynamickú stránku. Rovnako tak, ak si vezmete nejaký e-shop, či katalóg, kde ponúkate napríklad reality.

Súčasťou statických stránok však môžu byť aj dynamické prvky, ako napríklad rôzne formuláre. Pre príklad, máte stránku, kde predstavíte firmu, ponuku vašich služieb a medzi dynamické časti budete využívať galériu vašich referencií a kontaktný formulár, ktorého vyplnenie bude odoslané na váš e-mail. 

Chcete vedieť viac?

Je to jednoduché, stačí, aby ste ma kontaktovali a vieme si dohodnúť termín, kde si môžeme spoločne prejsť vaše otázky, prípadne rozplánovať tvorbu vášho webu.