Keď „ANGRY“ nie sú len „BIRDS“…

K

Ako programátor, kameraman, fotograf a neviem čo všetko som to ja ešte vlastne vo svojom živote robil, sa musím spoľahnúť na to, že jednoducho musí môj notebook fičať aj len tak – na baterke. Ale môj notebook je už predsa len staršia to krabička a tak aj batéria je, tak nejako, na konci svojej životnosti. Čo teda s ňou? Výmena! A nie hocijaká…Keď som si 10. februára objednal novú batériu zo stránok bateriedonotebookov.sk, bolo mi jasné, že to možno nie je dobrá voľba, ale je rozdieľ zaplatiť 40 eur a 90 eur. Podľa toho som aj počítal s tým, že možno tá batéria nebude 100%, ale na to, čo dorazilo, som skutočne pripravený nebol.

Batéria prišla – a to klobúk dolu – o dva dni. Tešil som sa jak malé decko a samozrejme som nevydržal, tak som ju v robote hneď pichol do notebooku. Klasika, batéria sa zobrazila a začala sa „tváriť“, že sa začala nabíjať. Jej nabíjanie trvalo asi tak 3 minútky, kým notebook nezistil, že sa batéria vlastne vôbec nenabíja. Prešiel som asi 20 stránok, ktoré riešili rôzne „hacky“ ako resetnúť pamäť v notebooku, aby si urobila nanovo informácie o batérii a tak podobne. Samozrejme, scenár sa opakoval stále dokola a dokola asi tak 5 krát (reštarty a pod).

Tak som sa rozhodol, že si stiahnem benchmarkový tool (BatteryCare), ktorý mi doslova a do písmena „vyrazil“ dych. Pre porovnanie dávam obrázky novej a starej batérie. Podotýkam, že nová batéria došla (nenabitá) a podľa toho (a nielen podľa toho) asi budete vedieť rozoznať, ktorá je nová a ktorá je stará…

Porovnanie batérií
nova stara_baterka
NOVÁ? BATÉRIA! STARÁ BATÉRIA

Ako máte možnosť vidieť, vľavo je úplne nová batéria. Rozoznať sa dá aj podľa toho, že pôvodná batéria mala navrhnutú nižšiu kapacitu a nová už vyššiu. Rovnako tak podľa toho, že aktuálna kapacita bola takmer 100%, čo znamená, že bola nabitá. Nová samozrejme, pri aktuálnej kapacite pod 5% (je inak na nule!), sa dá považovať za mŕtvu, keďže takúto batériu už skutočne nič nenabije. Jedine ak, tak blesk, ale to asi nevydrží.

Takže som sa 12.2. rozhodol a dokopal k tomu, že som napísal do daného e-shopu, že ako vieme riešiť k vzájomnej spokojnosti reklamáciu, pričom som samozrejme poslal aj jednotlivé screeny a fotografie. Pri fotení som si následne uvedomil ďalší zarážajúci fakt a to ten, že batéria ktorá mi došla ako nová, bola vyrobená koncom roku 2010, pričom moja stará baterka koncom roku 2011. Ufff. cestujeme časom.

Takže aj tieto zistenia boli súčasťou dlhodobej komunikácie. To, že prvý krát reagovali až o 3 dni, som prisudzoval víkendu, keďže v piatok som písal až večer. Avšak 15-teho som začal zažívať niečo neskutočné…Súboj o čestnosť?

Aj keď firma priznala, že namerané hodnoty sú fakt „prúser“, tak chceli aby som im nejako dokázal, že tá batéria je z roku 2010, čo som samozrejme v robote nemal, takže sme sa zasa posunuli o deň. Takže som im poslal fotografiu štítku od výroby, aby si skontrolovali dátum. Zdalo sa im zvláštne, že by sa im do skladu dostalo niečo tak staré, ale pokračovali sme v posielaní rôznych špeciálnych fotografií. Tento krát chceli fotku čiarového kód z krabičky, v ktorej batéria došla… Ako keby som ja snáď robil fotky všetkého, aby som im to vedel naposielať… A keďže som bol zasa v práci a mohol to riešiť len doma, tak ďalší deň v…..

Na margo toho, že som sa už naštval a pýtal som sa, že či si myslia že som na špagátiku, aby som im snáď fotil ešte občiansky a podobone, sa snažili mi vysvetliť, ako sa ich každý snaží len okradnúť, ako si z ich eshopu všetci robia výmenný obchod a ako musia preverovať všetky reklamácie. Ja to samozrejme chápem, ale aké ešte dôkazy by chceli? Pas? Test moču?

Takže som im ešte trošku vysvetlil informácie o tom, že sú určité úrovne kapacít batérií, kedy sa už z batériou nedá nič, na čo som dostal samozrejme odpoveď, že mám pravdu, že mám batériu poslať späť na ich adresu. Keďže mi to povinnosti moc neumožňovali, tak sa mi to podarilo poslať 11.3., čo je ešte stále do 30 dní od dňa poslednej komunikácie ohľadne reklamácie, keďže to oni sami naťahovali a finálne „pošlite nám to, vyreklamujeme ju“ až po 16.2.!!!

Zostalo ticho?!

Batéria bola odoslaná a odvtedy zostalo ticho. Takže som sa po sviatkoch (29.3.) ozval, aby som sa popýtal, či im batéria dorazila a zároveň informácie o tom, kam mi majú vrátiť finančné prostriedky, keďže svojou komunikáciou ma presvedčili o tom, že s ich eshopom radšej nechcem už mať nič do činenia a nie ešte aby som čakal na to, že pošlú novú batériu ktorá bude mať obdobný problém.

Písal sa dátum 11.4. a keďže som nedostal žiadnu informáciu a ani mi nedošli žiadne peniaze, či nebodal batéria, tak som sa rozhodol, že opäť štuchnem s pripomienkou, že od 11.3. bola na ceste ich batéria, za ktorú si láskavo prosím peniaze späť…

Keďže sa dnes píše 29.4. a už ma prešla akákoľvek trpezlivosť, rozhodol som sa napísať posledný e-mail danému eshopu, v ktorom som im pripomenul ako sme komunikovali, ako ma doslova a do písmena zatiaľ okradli a keďže nemám ani tovar a ani nič podobné, tak sa protizákonne obohatili. Pripomenul som im, že existuje niekoľko foriem ako sa môžem brániť a tak som po odoslaní e-mailu navštívil stránky pre ADR (mimosúdne riešenie sporov), ktoré v čechách zastrešuje česká obchodná inšpekcia.

Prečo česká? Pretože eshop prevádzkuje pán Ján Jelínek z Čiech, takže nech si ho pekne tlačí jeho vlastná legislatíva. Samozrejme, že som dal podnet na nekalé praktiky aj na našej SOI-ke, kde rovnako tak budem očakávať, že si prejdu komunikáciu mňa s klientom a takéto praktiky mu pekne „podkúria“ pokutou.

Netreba sa báť!

Všetci máme svoje práva a v dobe, kedy sa veľa vecí rieši na internete, sa ochrana spotrebiteľov rozhodne rozširuje a viac chráni. Príkladom je aj nahlasovanie sporov cez tzv. ODR v Európskej únii.

O autorovi

Pridaj komentík

Od snipi